Årsmöte 2013

Årsmöte

Årsmötet den 28 februari hölls på Parketten där ett 70-tal medlemmar hörsammat inbjudan. Medlemsantalet var vid årsskiftet 314. För att hedra de under året avlidna medlemmarna hölls en tyst minut. Olle Flodin utsågs till att leda årsmötesförhandlingarna och Kaj Dahlquist att föra protokoll.
Styrelsen fick följande sammansättning för 2013. Ordförande Monica Mäkitalo, vice ordförande Olle Flodin, sekreterare Kaj Dahlquist, kassör Roland Siesing samt ledamöterna Lisbeth Ahlm, Orvar Magnusson och Jens Marberg, som alla har olika uppgifter inom styrelsen.

Lisbeth Ahlm har deltagit i hjärtskolan på lasarettet, Orvar Magnusson bevakar våra intressen i samarbetskommittén för funktionshindrade och Jens Marberg har utbildat hjärt-lungräddning med hjärtstarter. Revisorer är Bengt Ehn och Anette Björnberg.

Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar lät vi oss maten väl smaka och underhölls av Ulf Söderhielm som spelade på keyboard, berättade historier och ordnade även en musikfrågesport. Vann gjorde Lisbeth Johansson efter utslagsfrågan, då tre hade 18 rätt av 20 möjliga. Kvällen avslutades med sedvanlig lotteridragning.

Årsmöte 2013

Årsmöte