Årsmöten

Extra årsmöte
Enligt beslut på det ordinarie årsmötet den 18 februari hölls ett extra årsmöte den 7 juni 2023. Det ägde rum på Olsbergs Arena.
Ett trettiotal medlemmar hade mött upp och nu kunde förslag om en ny styrelse presenteras. Förslaget var följande:
ordinarie ledamöter: Yvonne Johansson, Stina Crona, Lars-Gunnar Larsson och Ulf Johansson. Till ersättare i styrelsen: Johnny Eriksson.
Ulf Johansson var tidigare vald för åren 2022 och 2023, övriga valdes på ett år.
Efter konstituerande möte fick styrelsen följande sammansättning:
ordförande Yvonne Johansson, sekreterare Stina Crona, kassör Ulf Johansson,
ledamot Lars-Gunnar Larsson och ersättare i styrelsen Johnny Eriksson.
Alla övriga val genomfördes planenligt.
Ulf Johansson
Kassör och deltagare på mötet

Årsmötet 2023
Årsmötet 2023 hölls den 18 februari 2023 på Kyrkbacksgården. Cirka 40 medlemmar var närvarande. Föreningen bjöd på räksmörgås med vatten eller öl följt av kaffe och kaka. Resultaträkningen och balansräkningen per 31 december 2022 godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verk-
samhetsåret 2022.En punkt på dagordningen var frågan om föreningens framtid. Hela styrelsen, förutom kassör Ulf Johansson, avgår och det har inte varit möjligt att skapa en ny styrelse. Närvarande medlemmar ansåg att föreningen skall finnas kvar. Det beslutades om ett extra årsmöte den 7 juni 2023. Då antingen beslut om nedläggning av Eksjöföreningen skall tas eller
beslut om en ny styrelse.
Kassör

Årsmötet 2022
Årsmötet 2022 hölls den 5 mars 2022 på Kyrkbacksgården.
40 medlemmar deltog. Föreningen bjöd på en rejäl räksmörgås med vatten eller öl till. Sedan följde kaffe med kaka.
Till ordförande för mötet valdes Kjell Axell och till mötessekreterare valdes
Willmor Johansson. Alla val genomfördes planenligt. Resultaträkningen och balansräkningen godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2021.  En punkt på dagordningen upptog entréavgiften till månadsmötena. Mötet beslutade att den skall höjas till 50:- per person.
Före avslutningen avtackades avgående styrelseledamoten Gerd Johansson
med en blomma.
Vid entrén fick varje deltagare en gratislott. Innan alla skingrades förrättades dragning på lotterna. Tre deltagare vann varsin kasse full med diverse nyttigheter.

En av mötesdeltagarna

Två musiker underhöll med sång och musik.

Nedan några bilder med mötesdeltagare

Årsmötet 2021
Den 1 mars 2021 genomfördes årsmötet. Styrelsen och två medlemmar samlades i Stockrosen, samlingslokalen för boende i Stocksnäsområdet.
Information hades dessförinnan skickats ut till alla medlemmar. Till informationen bifogades förslag till val, dagordning m.m. De medlemmar, som hades synpunkter på utskickat material, hade möjlighet att yttra sig antingen via telefon eller e-post.
Ingen medlem hade yttrat sig om styrelsens förslag enligt utskickat material. Val gjordes därför enligt styrelsens förslag.
Klicka på länk för att läsa årsmötesprotokollet.
Årsmötesprotokoll från 1 mars 2021.pdf