Vårutflykt till Gränna - Visingsö

Vår- och bussresa till Visingsö

Idag har vi varit på en supertrevlig resa med HjärtLung i Alvesta. Hela 46 st klev på i Alvesta. Vi fikade på Sveas kök strax innan Jönköping, Shoppade karameller hos Franssons i Gränna, båt tur och retur Visingsö. En god fisklunch åt vi på folkhögskolan och restaurang Framnäs. När vi ätit hoppade guiden Janne in i bussen och berättade hela Visingsös historia. Vår busschaffis Peter från Rydaholmsbuss fick snirkla på grusvägar och gjorde det med säker hand. När vi åkt runt från söder till norr blev det dags att ta båten tillbaka till Gränna. På hemvägen stannade vi till hos Rudenstams frukt och gårdsbutik. Där serverades kaffe med äppelkaka. I dera gårdsbutik fanns det mycken som ville med hem i bagaget.

Det blev en härlig och fin dag. Regnet kom medans vi åkte buss.

Vårresa 2026 2.jpeg

Vårresa 2026 3.jpeg

Bilder med ram.jpg